پذیرش و تحصیل پزشکی اوکراین

تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین تحصیل دندانپزشکی کارازین اوکراین

نویسنده مقاله :

این مقاله توسط مهندس مومنی به نگارش در آمده و پیوسته در حال بروز رسانی میباشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین – تحصیل دندانپزشکی کارازین اوکراین

اطلاعیه 10 مهر97 ( دعوت به تحصیل رایگان در کشور های دارای بورس بدلیل قانون عدم امکان انتقال به داخل از 2019)

خبر : دکتر لاریجانی ( معاون آموزشی وزارت بهداشت) اعلام کرد  افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند.

در چند سال گذشته کشور روسیه مقصد دانشجویان ایرانی بوده است اما به چند دلیل دیگر گزینه خوبی به شمار نمیرود.
1- قبلا دانشجویان بعد از دو سال (72 واحد) میتوانستند به کشور باز گشته و ادامه تحصیل را  داخل ایران بگذرانند که دیگر این قانون برداشته شد
2-تحصیل در روسیه فقط به زبان روسی مورد تایید ایران است پس باید فرد یک سال اضافی کالج (پادفک ) گذرانده تا شاید به زبان سخت روسی مسلط شود. در صورتی که در دیگر کشور ها به انگلیسی تایید است و نیاز به کالج نیست( مانند چین)

پس با توجه به نکات بالا و شرایط فعلی ارزی کشور ، موسسه گاما زمینه اماده سازی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را بصورت رایگان برای متقاضیان فراهم آورده است.
کشور های ترکیه و ایتالیا از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان خواهد بود. هزینه پایین زندگی و اعطای بورس از دلایل انتخاب این کشورهاست.
ورود به پزشکی و دندانپزشکی ترکیه از طریق ازمون یوس (YOS) انجام میشود که گاما کلاس های اماده سازی آن را در ایران بطور کامل برگزار خواهد نمود و منابع را در اختیار افراد قرار خواهد داد.
پزشکی ایتالیا نیز از طریق ازمون ای مت (IMAT) اقدام به جذب دانشجو میکند که تمام منابع شامل آماده سازی آیلتس  و کتب مورد نیاز در موسسه گاما برای متقاضیان فراهم شده است.
نکته : در صورت عدم قبولی در دو کشور ترکیه یا ایتالیا موسسه گاما بلافاصله پذیرش پزشکی چین یا روسیه را برای متقاضی خواهد گرفت تا متقاضی هیچ شانسی را از دست داده نشده باشد.
توجه بسیار مهم : با توجه به اینکه چون تحصیل در کشور چین بدون نیاز به کالج بوده و همچنین به زبان انگلیسی با هزینه کمتری نسبت به روسیه ارایه میشود گاما تحصیل در چین را پیشنهاد میدهد.

جزییات کنکور یوس پزشکی ترکیه (کلیک کنید )

اطلاعیه 20 اردیبهشت 97 ( پذیرش مستقیم پزشکی و دندانپزشکی ):

با توجه به رتبه جهانی بسیار خوب دانشگاه های کشور اوکراین و مقبولیت جهانی این دانشگاها متقاضیانی که قصد ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی یک دانشگاه ارزان و با کیفیت را دارند میتوانند نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاها اقدام و مدارک تحصیلی خود را جهت ترجمه و انجام تاییدیه های اولیه به موسسه گاما ارسال نمایند.البته توجه فرمایید این دانشگاها از لیست وزارت بهداشت خارج شده است و متناسب افرادیست که به کار پزشکی در اروپا فکر میکنند.

دانشگاه های بوگامولتس ، دانشگاه تاراس شفچنکو ، دانشگاه کارازین

 

اطلاعیه 18 بهمن ماه 96 بر اساس لیست جدید وزارت بهداشت دانشگاهای اوکراین از لیست 2018-2019 خارج شد!!)

کانال تلگرام  رسمی  دپارتمان روسی کشور جهت اطلاع رسانی از شرایط و تغییرات سفارت ، قوانین وزارت علوم و لیست وزارت بهداشت راه اندازی شده  و تمام سوال و جواب های مورد نیاز افرادی که در حال تحصیل در اوکراین هستد یا پذیرش گرفته و قصد اخذ ویزا و سفر به اوکراین را دارند در این کانال خبری قرار داده شده است.

لطفا عضو شده تا در جریان مراحل پذیرشی خود قرار گیرید   عضویت در تلگرام گاما

چند نکته در باب لیست جدید وزارت بهداشت 2018-2019 :

1-در لیست جدید هیچکدام از دانشگاهای کشور اوکراین مورد تایید نیست.

2- دانشجویانی که بر اساس لیست قبلی (۲۰۱۷-۲۰۱۸ )  وارد دانشگاهای مورد تایید شده اند، فارغ از لیست جدید (۲۰۱۸-۲۰۱۹ ) مدارک آنها مورد تایید وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت

3-لیست جدید از سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریورماه ۱۳۹۷) لازم الاجراست  و لیست قبلی (۲۰۱۷-۲۰۱۸ ) کماکان منبع استناد تایید یا عدم تایید برای اخذ پذیرش  خواهد بود.

4-در مورد دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره کالج (پادفک ) دانشگاهایی که در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ وارد شده اند لازم به ذکر است که با اینکه نظر اصلی وزارت بهداشت سال ورود به کورس اصلیست اما در طی سالیان قبل و در مثال کشور بلاروس کمی انعطاف به خرج داده و سال ورود به پادفک را نیز قبول نمود که منجر به تایید شدن دانشجویان کالجی بلاروس شد. در متن ان اطلاعیه چنین درج شده بود که سال ورود به کالج معادل سال ورود به کورس اصلی تلقی خواهد شد.

مشاهده لیست دانشگاهای مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2017-2018

 


 

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 -2018  سه دانشگاه از کشور اوکراین مورد تایید قرار گرفته اند

 

Taras Shevchenko National University of Kyiv

V. N. Karazin Kharkiv National University

National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute

در لیست موجود فقط دانشگاه کارازین در شهر خارکف اوکراین رشته پزشکی را با شرط معدل ارایه میدهد

شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کارزین :

شرط تحصیلی جهت ورود به پزشکی:

  • 1- داشتن دیپلم تجربی با حد اقل معدل کل 16 
  • 2 – میانگین سه ساله برای درس های زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و زبان های خارجه بصورت جداگانه محاسبه شده و میانگین هر کدام نباید زیر 14 باشد.بطور مثال  اگر برای درس زیست شناسی نمرات فرد بصورت سال اول 15 زیست دوم 13 و زیست سوم 16.5 باشد این سه نمره جمع شده و تقسیم بر سه خواهد شد یعنی  14.8= 3 /(15 +13+ 16.5) پس در نمره زیست مشکلی ندارد. این فرایند برای سه درس دیگر نیز مجددا انجام میشود.اگر هرکدام از این نمرات زیر 14 باشد فرد حتی در صورت گذراندن دوره پادفک شانسی برای ورود به کورس اصلی نخواهد داشت و این یکی از مهمترین جزییات در فرایند پذیرش دانشگاه کارازین خواهد بود.(جدید)
  • 3- متقاضی نباید در کارنامه سه ساله خود درس با نمره زیر 10 داشته باشد(تبصره تک ماده قابل قبول نیست).(جدید)
  • 4 – ترجیحا در دروس زیست شیمی فیزیک ریاضی و زبان فرد نمره زیر 12 نداشته باشد.(جدید)

زبان:

برای تحصیل در اوکراین نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.
دانشگاه کارازین رشته پزشکی را به  هر سه زبان روسی، اوکراینی و انگلیسی ارایه میکند.
توجه : متقاضیان گرامی با توجه اینکه مردم عادی و عوام در اوکراین فقط به زبان روسی تکلم مینمایند تاکیدا اعلام میکنیم نسبت به یادگیری زبان روسی قبل از رفتن به این کشور اقدام نمایید.

دوره پاتفک :
متقاضیان جهت ورود به رشته پزشکی دانشگاه های اوکراین میتوانند  در دوره یکساله قبل از ورود به دانشگاه به نام پاتفک شرکت نمایند و موفق به گذراندن این دوره شوند(البته در صورت دارا بود شرط 2 )

دوره پاتفک شامل  : آموزش زبان روسی + درس زیست شناسی  + درس شیمی  میباشد 

**توجه**

متقاضیان ورود به دوره اصلی پزشکی به زبان انگلیسی در صورت دارا بودن شروط  میتوانند بدون گذراندن دوره پادفک و تنها از طریق یک مصاحبه زبان وارد کورس اصلی شوند.

***

هزینه های پزشکی:

هزینه یکساله پاتفک  (انگلیسی): 1800 دلار

هزینه یکساله پاتفک  (روسی): 1600 دلار

هزینه سالیانه دانشگاه (انگلیسی) : 3800 دلار

هزینه سالیانه دانشگاه (روسی) : 3600 دلار

هزینه یکساله خوابگاه: 500 الی 1000 دلار (هزینه خوابگاه بسته به کیفیت خوابگاه های در نظر گرفته شده متغیر است)

هزینه ماهیانه زندگی: 250 دلار

*هزینه سرویس های اولیه ورود به پادفک: 2200 دلار با بیمه(فقط در سال اول اخذ میشود)

*هزینه سرویس های اولیه ورود به دانشگاه: 2400 دلار با بیمه(فقط در سال اول اخذ میشود)

مثال: اگر فرد در سال اول وارد دوره پادفک انگلیسی شود باید مبالغ 1800 برای خود دوره پادفک  + 1000 دلار خوابگاه + 2200 دلار سرویس ها یعنی جمعا 5 هزار دلار پرداخت نماید و در سال های بعد دیگر نیازی به پرداخت سرویس ها نبوده و 4200 دلار برای رشته پزشکی + 1000 خوابگاه + 450 دلار بیمه یعنی جمعا 5600 دلار برای سال های دو به بعد باید پرداخت نماید

حال اگر فرد در سال اول وارد کورس اصلی یعنی پزشکی شود باید مبالغ  3800 خود دوره پزشکی+ 1000 دلار خوابگاه + 2400 دلار سرویس ها یعنی جمعا 7200 دلار پرداخت نماید و سالهای بعد 5600 دلار

نکته بسیار مهم :

هزینه سرویس های قید شده در لیست قیمت شامل پیکاپ فرودگاهی،همراهی در هنگام ثبت نام در دانشگاه،انجام امور مهاجرتی اولیه،تعیین خوابگاه ،انجام آزمایشات پزشکی و … بوده که مستقیما به یک شرکت اوکراینی وابسته به دانشگاه کارازین پرداخت میشود و ربطی به شهریه دانشگاه نداشته و فقط شامل سال اول ورود میباشد.
با توجه به اطلاعات دریافت شده تعدادی افراد سودجو با تغییر ماهیت هزینه سرویسها و با عنوان تغییر در شهریه دانشگاه کارازین اوکراین اقدام به اخاذی و کلاهبرداری های گسترده نموده اند.پس از انجام مکاتبات رسمی بین دپارتمان روسی جنوب(گاما) و دانشگاه کارازین که متن آن در ذیل آورده شده است دانشگاه تاکیدا اعلام مینماید که هیچگونه تغییری در شهریه های این دانشگاه اتفاق نیفتاده و متقاضیان میتوانند صحت این اطلاعات را از خود دانشگاه جویا شوند.

Dear Sir/Madam!

Hope everything is going well with you

This is to refute information about fee’s changes and to avoid any misunderstanding further

According to the message we received, some person called Mr. Hassan Bemana, out of malice, is spreading the information that the fee of V.N.Karazin Kharkiv National University has increased.

Under full liability we would like to inform that the fee, that was mentioned to you will remain the same without any changes. In order not to be confused please cross check any information with the university

Our contacts

E-mail: info@univer-karazin.kh.ua
Web-site: www.univer.kharkov.ua
Address: 4 Svobody Sq., Kharkiv, 61022, Ukraine

Best regards,
Center for International Cooperation

V.N

چند سوال مهم در زمینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کارازین:

1-آیا صرفا گرفتن پذیرش اولیه از دانشگاه معادل ورود به کورس اصلی است؟

خیر، متقاضیان فقط در صورت موفقیت در آزمون مصاحبه ورودی قادر خواهند بود  که وارد کورس اصلی شوند

2-تحصیل به زبان روسی در کشورهای روس زبان چه مزیت هایی نسبت به تحصیل انگلیسی دارد؟

  • a – در یک کشور روس زبان مردم عادی به زبان انگلیسی صحبت نمیکنند.درنتیجه شما برای گذر ایام  و رفع نیاز خود نیازمند یادگیری زبان روسی هستید.
  • b – کیفیت تحصیل به زبان روسی و نحوه تدریس اساتید به مراتب بهتر از تحصیل به زبان انگلیسی است.
  • c – دوره های کارورزی در رشته های پزشکی که از نیمه دوران تحصیل(از سال 3 به بعد) شروع میشوند نیازمند توانایی برقراری ارتباط میان پزشک و بیمار است.حال در صورتی که شما به زبان انگلیسی تحصیل میکنید دوره های کارورزی ئو بالینی خوبی نخواهید داشت
  • d – هزینه تحصیل به زبان روسی عموما ارزان تر از دوره های انگلیسی میباشد.

3- آیا داشتن مدرک دیپلم تجربی با معدل بالای 16 الزامی است؟

بله، افرادی که متقاضی ورود مستقیم به کورس اصلی پزشکی هستند باید دارای مدرک دیپلم تجربی با معدل کل بالاتر از 16 باشند

تبصره: متقاضیان دارای دیپلم تجربی با معدل بین 14 الی 16  در صورت شرکت در دوره پادفک و همچنین موفقیت در مصاحبه میتوانند جهت ورود به کورس اصلی اقدام نمایند(سایر دیپلم ها مثل ریاضی و فنی و … قابل قبول نیستند در ضمن میانگین 4 درس ذکر شده در قسمت شرایط را دوباره مطالعه کنید)

4-ایا داشتن مدرک پیش دانشگاهی الزامی است؟

دانشگاه کارازین داشتن مدرک پیش دانشگاهی جهت صدور پذیرش را به عنوان مدرک اصلی اعلام نمینماید.

صرفا به دلیل درخواست سفارت جمهوری اسلامی ایران از افراد خواسته میشود که مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز آماده کنند.

البته به هنگام برگشت به ایران بعد از اتمام تحصیل وزارت بهداشت جهت ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان، داشتن پیش دانشگاهی را الزامی اعلام میکند

5- مشمولین نظام وضیفه در چه شرایطی امکان خروج خواهند داشت؟

جهت اخذ پذیرش اولیه از دانشگاه افراد حتما باید گذرنامه خود را دریافت کرده باشند.در صورتی که متقاضی فاقد گذرنامه بوده و مشمول خدمت سربازی میباشد (یا حتی در صورت داشتن معافیت تحصیلی)با سپردن وثیقه 15 میلیون تومانی امکان دریافت گذر نامه را خواهد داشت

6-محدودیت سنی اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین چند سال ست؟

داشتن حداکثر 30 سال.یا اینکه بیش از 10 سال از تاریخ آخرین مدرک تحصیلی فرد بیشتر نگذشته باشد.

7-آیا دانشگاه پزشکی خارکف همان دانشگاه کارازین خارکف است؟

خیر، به دفعات  زیاد مشاهده کردیم که تعدادی افراد سود جو با اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی خارکف به جای دانشگاه کارازین اقدام به کلاه برداری های فراوان نموده و ضررهای مالی زیادی به متقاضیان وارد نموده اند.
تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در کشور اوکراین که رشته پزشکی را ارایه میدهد دانشگاه کارازین میباشد.
ادرس اینترنتی  و سایت دانشگاه کارزین خارکف اوکراین:   http://www.univer.kharkov.ua/en

8 – آیا دانشکاه کارازین پادفک سایر دانشگاه ها و کالج ها را میپذیرد؟

خیر، هرچند امکان ورود مستقیم به کورس اصلی وجود دارد اما در صورت نیاز به ارایه مدرک پادفک، کارازین پادفک هیچ دانشگاه دیگری را نمیپذیرد

9-آیا دانشگاه های اوکراین از تایید خارج خواهند شد؟

تا سال 2016 فرایند تایید و یا عدم تایید دانشگاه ها معیار مشخص و واضحی نداشت، اما در سال 95 وزارت بهداشت با تغییر کلی لیست دانشگاه ها را فقط بر اساس رتبه بندی جهانی مورد بررسی و تایید قرار داده که حداکثر این رتبه در رده بندی QS عدد 700 در نظر گرفته شده و رکینگ دانشگاه کارازین 400 می باشد. در مرداد ماه سال جاری جلسه بازنگری برگزار و دانشگاه های اوکراین موجود در لیست کماکان مورد تایید باقی ماندند. جلسه آتی که امکان تغییر لیست در آن ممکن خواهد بود در اواخر آبان ماه برگزار می شود. نتیجه جلسه آتی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل درصد بندی می باشد.

10-آیا تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی مورد تایید نمی باشد؟

 خیر، این موضوع خبری بود که جناب دکتر غلامی رایزن محترم علمی ایران در روسیه  طی چند سال اخیر و بر اساس دانش و تجربه کثیر خود بیان نمودند ولی تا کنون بصورت قانون رسمی اعلام نشده است.

11-آیا تایید دانشگاه مشروط می باشد؟؟؟ برخی منابع اعلام کردن لیست جدید مشروط ندارد؟ آیا این مطلب صحیح است؟

متاسفانه برداشت های غلط از سوال و جواب توسط خیلی از دوستان و متاسفانه اخبار کذب و غیر قابل استناد در فضای مجازی این شایعه رو ایجاد کرده که در لیست جدید همه دانشگاه ها مورد تایید قطعی بوده و شرط معدل بی اثر است. اما در پی تماس های مکرر با وزارت خانه و مطرح کردن همین پرسش با معاونت ارزشیانی جواب قابل عرض به شرح روبرو می باشد: طبق آیین نامه مصوب 88 عمل نمایید (پس دانشگاه های کشور اوکراین مورد تایید مشروط هستند)

12-شرط معدل جهت ارزشیابی چگونه اعمال می شود؟؟

توصیه اکید داریم برای همه دوستان به مطالعه متن آیین نامه مصوب 88 جهت استحضار همه جزییات تحصیل در خارج از کشور برای اگاهی بیشتر. بر اساس ماده 3 بند 8 دانشجویان کشور اوکراین باید مدرک کل دیپلم و پیش با معدل هر کدام مستقلا بالای 14 و میانگین هر دو باهم بالای 16 داشته باشند. و یا هر مدرک بالاتر در دانشگاه های کشور با معدل 16 به بالا داشته باشند (در غیر این صورت باید موفق به اخذ مدرک پزشکی با معدل 15 به بالا و تاکیدا و اخذ نمره 66.66 درصد در آزمون ملی شوند)

13-پروسه تایید مدرک در ایران به چه شکل می باشد؟

پروسه تایید مدرک در ایران پروسه طولانی بوده که توصیه میشود ماده چهار آیین نامه بدین منظور مطالعه شود. چون بحث کشور اوکراین به صورت خلاصه این فرایند شامل موارد ذیل می باشد:

تطبیق واحد های درسی و گذراندن واحد های ناقص در یکی از شعب پردیس بین الملی دانشگاه های داخل که این مورد حسب تعداد واحد دارای هزینه متفاوتی می باشد.

  • شرکت و قبولی در آزمون ملی
  • طی دوره کارورزی دانشجویانی که بعد از اتمام دوره 6 ساله پزشکی در خارج از کشور دوره کارورزی نداشته اند ملزم به طی 18 ماه دوره کاروزی در ایران می باشند. اگر دوره کارورزی طی شده و مورد تایید کمسیون قرار گرفته باشد داوطلب ملزم به طی کارورزی حداقل 3 ماه در داخل کشور میباشد
  • ارایه پایان نامه در یکی از دانشگاه های داخل کشور : افرادی که دوره کاروزی دارن و پایان نامه قبلی مورد تایید دانشگاه قرار بگیره از این مورد معاف هستند. مقاله ISI هم به عنوان پایان نامه مطرح می باشد.
  • شرکت در آزمون ارزشیابی توانمندی OSCE

14-آیا با ادامه تحصیل و دریافت تخصص از مراحل تایید پزشکی عمومی معاف خواهیم شد؟

آیین نامه در مورد افرادی که به صورت پیوسته تخصص دریافت کردن توضیحی ندارد . فقط دارندگان تخصص دارای مدارک مندرج در ماده 4 بند 3-7 صفحه 9 آیین نامه نیازی به تایید مدرک عمومی ندارند.

15- از چه منبعی آیین نامه مصوب 88 را دانلود کنیم؟؟

از طریق سایت وزارت بهداشت: اینجا کلیک کنید

16-ایا مصوبه جدید نظام وظیفه مانع خروج مشمولین میشود؟

مصوبه جدید اصلاحیه ماده 35 نظام وظیفه در مورد موضوع صدور معافیت تحصیلی بوده و هیچ ارتباطی با خروج تفریحی از کشور ندارد

17-آیا مشمول غایب بعد از 3 سال تحصیل می تواند به ایران مراجعه نماید؟

بخشنامه مراجعت مشمولین غایب مقیم خارج از کشور تا سال 1400 تمدید شده است.

تذکر شرط دریافت عنوان مشمول غایب مقیم خارج گذشتن 3 سال از شروع غیبت می باشد نه از لحظه خروج از کشور

18-وضعیت امنیتی خارکف به چه صورت است؟

اختلافات سیاسی داخل اوکراین در سال 2012 منجربه درگیری های پراکنده در دو استان همجاور خارکف گردید که تحرکات فوق الذکر 3 سال قبل به پایان رسیده است. و شهر خارکف در قیومیت کشور اوکراین و تابع قوانین دارای امنیت کامل می باشد.

19-هزینه های زندگی در اوکراین نسبت به ایران چه تفاوتی دارد؟

خوراک ارزان تر از ایران – پوشاک گرانتر – لوازم برقی گرانتر (البته بستکی شدید به مراکز خرید انتخابی دارد در هر شهری فروشگاه ارزان و گران وجود دارد) بطبع به مرور زمان و شناخت مناطق شهری مختلف قادر خواهید بود مایحتاج خود را به قیمت مناسب خریداری نمایید.

20-آیا هوای شهر خارکف بسیار سرد است؟

شهر خارکف از نقطه نظر جغرافیای در کمر بند معتدل آب و هوایی کره زمین قرار دارد. و نسبت به شهر های جنوبی کشور بسیار سرد تر می باشد. هوای خارکف با شهر های مانند تبریز و اردبیل در ایران قابل مقایسه است. میانگین سرد ترین روز سال در خارکف منفی 8 بود اما دما در برخی مواقع تا منفی 20 درجه هم سرد میشود.

 

خوابگاه های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین:

جزییات خوابگاه های در نظر گرفته شده (جدید)

خوابگاه در نظر گرفته شده برای متقاضیان خوابگاهی بازسازی شده بوده که شامل دو بلوک 9 طبقه است.یک بلوک برای متقاضیان مرد و دیگری متقاضیان زن.
اتاق ها بصورت دو ، سه و چهار نفره هستند
هردو اتاق دارای یک سرویس بهداشتی

هر اتاق دارای یک تلویزیون و هر طبقه یک ماشین لباسشویی و اشپز خانه.

خوابگاه کارازین

———————–

 

خوابگاه کارازین

 

خوابگاه کارازین
مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اوکراین: (برخی جزییات تغییر کرده است)

1- اصل دعوتنامه صادر شده از دانشگاه

2-اصل و ترجمه دیپلم به انگلیسی-  با تاییدیه وزارت امور خارجه و با پلمپ دادگستری

3-اصل و ترجمه ریزنمرات دیپلم به انگلیسی-  با تاییدیه وزارت امور خارجه و با پلمپ دادگستری

*توجه: پلمپ های اصل و ریز نمرات جدا از هم باشند

4-فرم های تکمیل شده مربوط به سفارت اوکراین (این فرم ها توسط خود نماینده مستقر در ایران پر خواهد شد)

5- گواهی سلامت:
با مراجعه به یک پزشک عمومی درخواست گواهی سلامت مینمایید.پزشک ازمایشی حاوی هپاتیت و ایدز برای شما خواهد نوشت.پس از انجام ازمایش و دریافت نتیجه آن با مراجعه مجدد به همان پزشک گواهی سلامتی از جانب وی صادر خواهد شد به گونه ای که سلامت شما در مورد دو بیماری ایدز و هپاتیت تایید شود.این گواهی مجددا باید توسط نظام پزشکی تایید شده و نهایتا مورد ترجمه رسمی  قرار گرفته و تاییدیه امور خارجه و دادگستری دریافت شود (جدید)

6-بیانیه بانک 

با مراجعه به بانکی که در ان داری حساب  هستید پرینت خود را دریافت کنید.این پرینت حساب به زبان انگلیسی صادر شده و نیازی به ترجمه آن نیست.این حساب  باید به نام خود متقاضی  باشد.

موجودی این حساب در لحظه صدور باید 20 الی 30 میلیون تومان باشد.

7-بیمه مسافرت

با مراجعه به بیمه سامان درخواست بیمه مسافرتی برای کشور اوکراین نمایید.این بیمه نامه تا سقف 30 هزار یورو و بصورت Multiple یعنی با امکان چندین بار رفت و امد صادر خواهد شد (نیازی به ترجمه نیست). بیمه نامه  90 روزه اخذ شود . (این بیمه نامه حداقل 30 هزاریورویی بوده و بسته به شرایط سنی و … میتواند بالاتر باشد)

9-مبلغ 650 دلار جهت  واریز به حساب سفارت اوکراین برای اخذ نوبت سفارت و بررسی مدارک که  بصورت نقد به نماینده مستقر پرداخت خواهد شد(جدید)

10 -دو قطعه عکس 3.5 در4.5 و سه قطعه عکس 3در 4

11-بلیط رزرو شده برای حداکثر 25 روز بعد (جدید)

با مراجعه به دفاتر هواپیمایی درخواست رزرو بلیط برای کشور اوکراین و شهر کیف نمایید. دفاتر با امکان تاریخ رفت و برگشت اقدام به رزرو بلیط مینمایند

12-شناسنامه به همراه ترجمه و تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه

13-پاسپورت
14-یک کپی از تمام مدارک قید شده در بالا

نمونه دعوتنامه برای دوره های پادفک و کورس اصلی پزشکی:

نمونه پذیرش پزشکی دانشگاه کارازین

نمونه پذیرش پادفک دانشگاه کارازین
مراحل پس از ورود به خاک اوکراین:

پرواز:
پس از دریافت ویزا و اخذ بلیط ، تاریخ پرواز  جهت هماهنگی و  استقبال در اختیار نمایندگان دانشگاه کارازین قرار خواهد گرفت.این استقبال در شهر کیف انجام خواهد شد و فرد به همراه لیدر پس از طی مسافتی 500 کیلومتری وارد شهر خارکف  خواهند شد. لطفا بدون هماهنگی با دانشگاه نسبت به مراجعه مستقیم به کشور اوکراین خودداری فرمایید زیرا امکان دیپورت فرد بوجود خواهد آمد.

آزمون:

متقاضیان ورود مستقیم  به کورس 1 پزشکی در ازمون ورودی در دو بخش زبان و زیست شرکت خواهند نمود و در صورت موفقیت و کسب نصف نمره در دوره پزشکی ثبت نام میشوند(بدلیل ظرفیت بالا فعلا آزمون رقابتی نیست )

  • ازمون  زبان در چهار بخش برگزار میشود :
    a – در ابتدا یک عنوان و موضوع به متقاضی داده خواهد شد که فرد باید بتواند حداقل ده خط درباره ان بنویسد.
    b-چهل سوال گرامر ساده در سطح دبیرستان
    c- یک متن به مدت ده دقیقه در اختیار فرد قرار میگیرد سپس متقاضی باید به ده سوال مربوط به متن پاسخ دهد
    d – مصاحبه شفاهی در رابطه با موضوعاتی عمومی شخصی و متناسب با رشته پزشکی
  • آزمون زیست:
    شامل ده سوال از موضوعات دبیرستان

 

قرارداد:

قرارداد اولیه سه جانبه میان دانشگاه ،متقاضی و لیدر منعقد شده و متقاضی هزینه های تعیین شده را پرداخت خواهد نمود. مکانی برای اسکان موقت در اختیار متقاضی قرار گرفته و روز بعد برای متقاضیان کورس اصلی ازمون و مصاحبه زبان برگزار میشود. در صورت قبولی در آزمون فرایند ثبت نام در کورس اصلی و در صورت رد شدن ابتدا مابه التفاوت شهریه کورس اصلی و پادفک به متقاضی برگردانده  شده و سپس فرد در دوره پادفک ثبت نام میشود. سپس فرایند های اداری و ازمایش های سلامت  و انتخاب خوابگاه با همراهی لیدر صورت میگیرد.

 


موسسه گاما( دپارتمان روسی جنوب) به عنوان یک مجموعه آموزشی فرهنگی بدون دریافت هزینه اولیه اقدام به ارسال درخواست و اخذ پذیرش اولیه از دانشگاه کارازین مینماید. نگرانی بزرگ گاما دریافت و توزیع دقیقترین اطلاعات مورد نیاز متقاضیان تحصیل در اوکراین و روسیه خواهد بود.

 

 


تحصیل دندانپزشکی در اوکراین دانشگاههای اوکراین مورد تایید وزارت علوم هزینه زندگی در اوکراین 2016 هزینه تحصیل در بلاروس ویزای تحصیلی اوکراین اقامت در اوکراین دانشگاه پزشکی بوگامولتس اوکراین دانشگاه پزشکی خارکف

 

با ما تماس بگیرید

تهران:

02126421448

09120637597

شیراز:

۰۷۱۹۱۰۰۲۳۴۹

09120058646

09178885080

 

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *