تحصیل پزشکی در روسیه تحصیل دندانپزشکی داروسازی در روسیه

نویسنده مقاله :

تحصیل پزشکی در روسیه تحصیل دندانپزشکی داروسازی در روسیه

این مقاله توسط مهندس مومنی تالیف شده و پیوسته در حال بروز رسانی میباشد..


مقدمه:

دانشگاه های واجد شرایط تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی  روسیه بر اساس آخرین لیست منتشر شده از طرف وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران (لیست 2019-2020):
1-دانشگاه لومونوسوف
2-دانشگاه نووسیبرسک (مشاهده مقاله کامل)
3-دانشگاه پاولوف در سنت پطرزبورگ (مشاهده مقاله کامل)
4-دانشگاه سچینوا – فقط داروسازی (مشاهده مقاله کامل)
5-دانشگاه  سماچکو  فقط دندانپزشکی (مشاهده مقاله کامل)

تحصیل پزشکی در روسیه تحصیل دندانپزشکی داروسازی در روسیه

اطلاعیه 9 اردیبهشت 98 – پذیرش کالج های روسیه آغاز شد

با توجه به لیست جدید وزارت بهداشت فقط رشته داروسازی دانشگاه سچنوا مورد تایید میباشد .

اما نکته مهم در مورد این دانشگاه داشتن کالجی با ظرفیت بسیار زیاد میباشد به همین دلیل متقاضیان میتوانند به راحتی وارد کالج سچنوا شوند.

برای ورود به کورس اصلی رشته دندانپزشکی متقاضیان میتوانند پس از گذراندن کالج سچنوا وارد دانشگاه سماچکو شوند . علت این امر ظرفیت بالای پذیرش کورس اصلی دندانپزشکی در دانشگاه سماچکو میباشد

اطلاعیه 2 اردیبهشت98 ( دعوت به تحصیل رایگان در کشور های دارای بورس بدلیل قانون عدم امکان انتقال به داخل از 2019)

خبر : دکتر لاریجانی ( معاون آموزشی وزارت بهداشت) اعلام کرد  افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند.

در چند سال گذشته کشور روسیه مقصد دانشجویان ایرانی بوده است اما به چند دلیل دیگر گزینه خوبی به شمار نمیرود.
1- قبلا دانشجویان بعد از دو سال (72 واحد) میتوانستند به کشور باز گشته و ادامه تحصیل را  داخل ایران بگذرانند که دیگر این قانون برداشته شد
2-تحصیل در روسیه فقط به زبان روسی مورد تایید ایران است پس باید فرد یک سال اضافی کالج (پادفک ) گذرانده تا شاید به زبان سخت روسی مسلط شود. در صورتی که در دیگر کشور ها به انگلیسی تایید است و نیاز به کالج نیست( مانند چین)

پس با توجه به نکات بالا و شرایط فعلی ارزی کشور ، موسسه گاما زمینه اماده سازی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را بصورت رایگان برای متقاضیان فراهم آورده است.
کشور های ترکیه و ایتالیا از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان خواهد بود. هزینه پایین زندگی و اعطای بورس از دلایل انتخاب این کشورهاست.
ورود به پزشکی و دندانپزشکی ترکیه از طریق ازمون یوس (YOS) انجام میشود که گاما کلاس های اماده سازی آن را در ایران بطور کامل برگزار خواهد نمود و منابع را در اختیار افراد قرار خواهد داد.
پزشکی ایتالیا نیز از طریق ازمون ای مت (IMAT) اقدام به جذب دانشجو میکند که تمام منابع شامل آماده سازی آیلتس  و کتب مورد نیاز در موسسه گاما برای متقاضیان فراهم شده است.
نکته : در صورت عدم قبولی در دو کشور ترکیه یا ایتالیا موسسه گاما بلافاصله پذیرش پزشکی چین یا روسیه را برای متقاضی خواهد گرفت تا متقاضی هیچ شانسی را از دست داده نشده باشد.
توجه بسیار مهم : با توجه به اینکه چون تحصیل در کشور چین بدون نیاز به کالج بوده و همچنین به زبان انگلیسی با هزینه کمتری نسبت به روسیه ارایه میشود گاما تحصیل در چین را پیشنهاد میدهد.

جزییات کنکور یوس پزشکی ترکیه (کلیک کنید )

اطلاعیه 1 اردیبهشت 98 (ثبت نام  دوره آمادگی کنکور یوس پزشکی و غیر پزشکی ترکیه آغاز شد)

آزمون یوس پیش نیاز ورود به رشته پزشکی دندانپزشکی و مهندسی ها در کشور ترکیه میباشد که در صورت قبولی هزینه های تحصیلی بسیار پایین خواهد بود. ضمنا این دانشگاه ها همگی مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران میباشند
مشاهده جزییات بیشتر آزمون یوس

تماس بگیرید

دفتر تهران :

02191002349

دفتر شیراز :

07191002349

اطلاعیه 14 اسفند ماه 96 (تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه از تایید خارج شد!!!)

  •    در خصوص دانشگاههای مورد تائید در کشور روسیه برای افرادی که از سال تحصیلی 2019-2018 آغاز به تحصیل می نمایند صرفاً دوره هایی که به زبان روسی برگزار  می شوند مورد تائید می باشند.(حتما قبل از سفر به روسیه در دوره های زبان روسی شرکت کنید)
  •    موسسه گاما تنها مجموعه آموزشگاهی کشور بوده که دوره پادفک پزشکی شامل آموزش زبان روسی به همراه زیست شناسی روسی و شیمی روسی را ارایه میدهد.این دوره فقط در شهر شیراز برگزار شده و اساتید آن روس هستند.(مشاهده جزییات پادفک پزشکی در ایران..)
    توجه : برای متقاضیان عزیزی که از سایر شهر های و استانها قصد شرکت در دوره های پادفک روسی را دارند خوابگاهایی نزدیک به مجموعه اموزشی گاما در نظر گرفته شده است.
  • در مورد دانشگاههایی که در لیست 2018-2017 بوده ولیکن در لیست سال 2019-2018 قرار نگرفته اند، در صورتیکه افرادی با اخذ ویزای دانشجویی در سال جاری مشغول طی دوره آمادگی که جزو شرایط ورود به دوره اصلی در آن دانشگاه و یا دانشگاههای آن کشور می باشد (ازقبیل دوره پادفک یا Preparation  و یاFoundation و…) بوده اند و قصد ورود به دوره اصلی رشته تحصیلی در سال 2019-2018 را دارند توصیه می شود در وهله اول در دانشگاههای اعلام شده در لیست 2019-2018 تحصیل خود را شروع نمایند ولیکن در صورت عدم امکان اخذ پذیرش از این دانشگاهها می توانند تحصیل خود را در همان دانشگاه صرفا در سال تحصیلی 2019-2018 آغاز نمایند.
  •    دانشگاههای اعلام شده صرفا در کشور اصلی مورد تائید بوده و شعب آن در سایر کشورها مورد تائید نمی باشد.

تحصیل پزشکی در روسیه

1-دانشگاه سماچکو

سماشکو دانشگاه تخصصى دندانپزشکى است,میتوان گفت با تحصیل در این دانشگاه  بهترین دانشگاه را براى تحصیل دندان پزشکى در روسیه انتخاب کرده اید،درعین حال که شهریه بالایى پرداخت نمى کنید خصوصا در مورد پادفک این دانشگاه که بسیار ارزان ودر عین حال از لحاظ اموزشى بسیار سطح اموزشى خوبى داره.

زبان:  هر دو دوره کالج و کورس اصلی به زبان های انگلیسی و روسی ارایه میشود

هزینه کالج: شهریه دوره پادفک سماشکو 3500دلار

هزینه دانشگاه :   شهریه دندانپزشکى سماشكو 7500 دلار

توجه :در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی دروس به زبان روسی , ارائه میشود از دانشگاه هاى سخت گیر در طول تحصیل
بوده  به این صورت که فارغ التحصیلان این رشته همگى دندان پزشکان کار کشته اى خواهند بود.

خوابگاه دانشگاه:

شامل سه ساختمان خوابگاه ميباشد، و از لحاظ امكانات داراي سطح بالايي قرار دارد

مسافت خوابگاها تا دانشگاه بيش تر از ٣٠ دقيقه نميباشد.
قيمت خوابگاه ماهانه: ۵۰ دلار ميباشد

ادامه مطلب سماچکو…

2- دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو:

با توجه به لیست جدید وزارت بهداشت فقط رشته داروسازی دانشگاه سچنوا مورد تایید میباشد .

اما نکته مهم در مورد این دانشگاه داشتن کالجی با ظرفیت بسیار زیاد میباشد به همین دلیل متقاضیان میتوانند به راحتی وارد کالج سچنوا شوند.

برای ورود به کورس اصلی رشته دندانپزشکی متقاضیان میتوانند پس از گذراندن کالج سچنوا وارد دانشگاه سماچکو شوند . علت این امر ظرفیت بالای پذیرش کورس اصلی دندانپزشکی در دانشگاه سماچکو میباشد

هزینه  :

هزینه دانشگاه سیچنوا برای کورس اصلی طی سالهای تحصیل متغیر میباشد به این صورت که از سال اول تا چهارم هزینه از مبلغ ذکر شده کمتر میشود ودر دو سال اخر به دلیل دورهای بالینی کمی افزایش مییابد

به طور تقریبی میتوان گفت سال اول ۴۰۰ دلار سال دوم ۱۰۰۰ دلار سال سوم ۵۰۰ دلار سال چهارم ۵۰۰ دلار از هزینه کل کسر و سال پنجم و ششم حدود ۸۰۰ دلار افزایش مییابد.

پزشکی :  9 هزار  دلار ( تایید نیست)

دندانپزشکی : 12 هزار دلار (تایید نیست)

داروسازی :7500دلار (مورد تایید )

3-دانشگاه نووسیبرسک – چون انگلیسی ارائه میدهد تایید نیست!!!

دانشگاه نووسیبرسک بر اساس رتبه بندی QS در رتبه 291 جهان قرار گرفته و از معتبرترین دانشگاه های کشور روسیه محسوب میشود.

موقعیت جغرافیایی شهر نووسبیرسک در منطقه سیبری از کشور روسیه و با فاصله ۳۴۰۰ کیلومتری از پایتخت (مسکو) قرار گرفته و پرواز مستقیم از مسکو در این مسیر ۳ ساعت و نیم طول خواهد کشید.
البته لازم به ذکر است که فقط رشته دامپزشکی شیراز در این دانشگاه  ارائه شده  و فاقد  رشته های دندانپزشکی و داروسازیست.

توجه توجه  : رشته پزشکی به هر دوزبان روسی و انگلیسی ارایه میشود. اما دانشجویان خارجی فقط امکان حضور در دوره انگلیسی برایشان فراهم است. به عبارتی با توجه به قانون جدید وزارت بهداشت و این موضوع میتوان گفت فعلا پزشکی نووسیبرسک تایید نیست.

**برای تحصیل به زبان انگلیسی  متقاضی میباست در آزمون ورودی شرکت نماید (شیمی و زیست به زبان انگلیسی) و جهت تحصیل به زبان روسی گذراندن پادفک الزامیست
هزینه های تحصیل پزشکی در نووسیبرسک :

شهریه دوره پادفک : 4500 دلار در سال

شهریه دوره پزشکی : 6500 دلار در سال

هزینه ماهیانه زندگی : ۴۰۰ دلار

هزینه خوابگاه در ماه:40 دلار

مشاهده اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه نووسیبرسک…

4-دانشگاه پاولوف سنت پطرزبورگ – مناسب معدل های بالای 19.5 دیپلم (پیش دانشگاهی)

ظرفیت پادفك (كالج):

كالج دانشگاه پاولوف يكي از بهترين و با كيفيت ترين كالج هاي كشور روسيه ميباشد
ظرفيت كالج دانشگاه محدود به ۱۰۰ نفر ظرفیت عادی و ۲۰ نفر بورس ميباشد و به همين جهت سریعا تكميل ميشود.
نکته بسیار مهم : دانشگاه پاولف ابتدا تمام درخوست های دانشجویان متقاضی را دریافت نموده و بر اساس معدل افراد و ظرفیت خودش بهترین ها را انتخاب میکند که عموما معدل های بالای 19.5 دیپلم میتوانند ورود کنند پس بسیار سخت گیر است

ظرفیت دانشگاه به زبان روسی:

ظرفیت دانشگاه پاولوف در رشته های مختلف به زبان روسی به دو  گروه تقسیم میشود

۱-ظرفیت عادی : برای پزشکی ۵۳ نفر و  دانپزشکی ۳۲ نفر

۲-ظرفیت بورس( تحصیل رایگان) : برای پزشکی ۲۵ نفر و ۷ نفر دندانپزشکی . لازم به ذکر است دریافت این ظرفیت وابسته به سوابق تحصیلی فرد و معدل دیپلم، سطح زبان و سطح علمی در دوره کالج به متقاضیان اعطا میگردد.

ظرفیت دانشگاه به زبان انگلیسی:

پزشکی : ۳۰نفر

خوابگاه دانشگاه:

خوابگاه در بهترين موقعيت نسبت به دانشگاه قرار دارد و از لحاظ امكاناتي وامنيتي نيز در سطح بالايي ميباشد .مسافت خوابگاه تا دانشگاه چند قدم بيشتر نميباشد.

هزينه هاي تحصیل پزشکی دندانپزشکی دانشگاه پاولوف :

توجه : این اعداد و رقم ها مربوط به پذیرش قبلی بوده و ممکن است برای سال تحصیلی جدیدی رشدی ۲۰ درصدی داشته باشد
پزشكي به زبان روسي سالانه: ٥٣٠٠ دلار
پزشكي به زبان انگليسي سالانه: ٥٥٠٠ دلار
دندان به زبان روسي سالانه: ٥٥٠٠ دلار
هزينه پادفك سالانه: ٢٥٠٠ دلار
هزينه خوابگاه سالانه: ١٠٠٠ دلار
هزينه بيمه سالانه: ٢٠٠ دلار

ادامه مطلب پاولوف..

بخش دوم : اطلاعات کلی تحصیل در روسیه


*مدرک زبان:
جهت تحصیل در کشور روسیه بطور کلی نیازی به داشتن مدرک زبان نمیباشد ولی عموما دانشگاه ها یک دوره یک ساله  را برای دانشجویان خارجی برگزار نموده و در آن به  آموزش زبان روسی میپردازند.
تبصره : البته فقط دانشگاه کازان کورس انگلیسی خود را با پیش شرط مدرک زبان ایلتس 6 ارایه میدهد

امکان تحصیل به زبان های انگلیسی و روسی در دانشگاه های روسیه  امکانپذیر بوده هرچند بر اساس برداشت های آموزشی کیفیت تحصیل به زبان روسی بالاتر از تحصیل در دانشکده های انگلیسی زبان میباشد.

*دوره پادفک (کالج یکساله): 
دوره یک ساله قبل از ورود به رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در کشورهای روس زبان که شامل آموزش  درس های زیست و شیمی به زبان روسی میباشد. دریافت اطلاعات بیشتر

*ارزشیابی مدرک در ایران:

 دانشگاه های روسیه از نظر وزارت بهداشت ایران مشروط بوده و داشتن حداقل  معدل های  دیپلم و پیش دانشگاهی  تعریف شده در وزارت بهداشت  جهت ارزشیابی تحصیلی مدرک فارغ التحصیلان الزامیست.

*ویزای روسیه:

روابط سیاسی بسیار خوب میان ایران و روسیه ، موضوع اخذ ویزا که یکی از مهمترین موضوعات در زمینه پذیرش تحصیلی میباشد را بسیار ساده نموده.تا جایی که بحث ویزای روسیه برای ایرانیان در حال برداشته شدن میباشد.

توجه!!

موسسه گاما( دپارتمان روسی جنوب) برای اولین بار در ایران دوره پادفک پزشکی شامل زبان روسی به همراه دروس زیست و شیمی را ارایه میدهد


برای ثبت نام پادفک و اطلاعات پذیرش

تماس بگیرید

دفتر شیراز :

07191002349

09120058646

دفتر تهران :

02191002349

زینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه تحصیل رایگان در روسیه شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه موسسه اعزام دانشجو به روسیه تحصیل در روسیه خامنه ای دانشگاه های روسیه دانشگاه دوستی ملل روسیه هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس هزینه تحصیل در مسکو  تحصیل رایگان در روسیه   انستيتو دندانپزشكي مسكو   دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ  موسسه اعزام دانشجو به روسیه   هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس   شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *