دانشگاه سچینوا مسکو

دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو روسیه

نویسنده مقاله :

 

اطلاعیه 10 مهر97 ( دعوت به تحصیل رایگان در کشور های دارای بورس بدلیل قانون عدم امکان انتقال به داخل از 2019)

خبر : دکتر لاریجانی ( معاون آموزشی وزارت بهداشت) اعلام کرد  افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند.

در چند سال گذشته کشور روسیه مقصد دانشجویان ایرانی بوده است اما به چند دلیل دیگر گزینه خوبی به شمار نمیرود.
1- قبلا دانشجویان بعد از دو سال (72 واحد) میتوانستند به کشور باز گشته و ادامه تحصیل را  داخل ایران بگذرانند که دیگر این قانون برداشته شد
2-تحصیل در روسیه فقط به زبان روسی مورد تایید ایران است پس باید فرد یک سال اضافی کالج (پادفک ) گذرانده تا شاید به زبان سخت روسی مسلط شود. در صورتی که در دیگر کشور ها به انگلیسی تایید است و نیاز به کالج نیست( مانند چین)

پس با توجه به نکات بالا و شرایط فعلی ارزی کشور ، موسسه گاما زمینه اماده سازی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را بصورت رایگان برای متقاضیان فراهم آورده است.
کشور های ترکیه و ایتالیا از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان خواهد بود. هزینه پایین زندگی و اعطای بورس از دلایل انتخاب این کشورهاست.
ورود به پزشکی و دندانپزشکی ترکیه از طریق ازمون یوس (YOS) انجام میشود که گاما کلاس های اماده سازی آن را در ایران بطور کامل برگزار خواهد نمود و منابع را در اختیار افراد قرار خواهد داد.
پزشکی ایتالیا نیز از طریق ازمون ای مت (IMAT) اقدام به جذب دانشجو میکند که تمام منابع شامل آماده سازی آیلتس  و کتب مورد نیاز در موسسه گاما برای متقاضیان فراهم شده است.
نکته : در صورت عدم قبولی در دو کشور ترکیه یا ایتالیا موسسه گاما بلافاصله پذیرش پزشکی چین یا روسیه را برای متقاضی خواهد گرفت تا متقاضی هیچ شانسی را از دست داده نشده باشد.
توجه بسیار مهم : با توجه به اینکه چون تحصیل در کشور چین بدون نیاز به کالج بوده و همچنین به زبان انگلیسی با هزینه کمتری نسبت به روسیه ارایه میشود گاما تحصیل در چین را پیشنهاد میدهد.

جزییات کنکور یوس پزشکی ترکیه (کلیک کنید )

 

مقدمه

بر اساس لیست 2018 – 2019 وزارت بهداشت دانشگاه سچینوا مورد تایید قرار گرفت.

یکی از مجهزترین دانشگاهای پزشکی کشور روسیه با داشتن دو بیمارستان بهترین دوره آموزش پزشکی را ارایه میدهد

پذیریش مستقیم و آزمون ورودی:

دانشگاه سچینوا را از لحاظ کیفیت آموزشی در رشته پزشکی میتوان بهترین دانشگاه روسیه خطاب کرد. به همین خاطر شروط معدل بالای 16 دیپلم را برای ورود به کورس پزشکی تعیین نموده است پذیرش به زبان انگلیسی دانشگاه سیچنوا با داشتن شرط معدل به صورت مستقیم انجام میگیرد البته این پذیرش مستقیم بدون امتحان با صلاح دید  دانشگاه صادر میشود که در غیر این صورت دانشجو میبایست در آزمون ورودی که شامل دروس زیست شناسی و شیمی نیز میباشد شرکت نموده و حد نصاب نمره را کسب نماید.

دوره کالج و هزینه یکساله کالج:

دورهای  کالج (پادفک) دانشگاه سیچنوا  شامل 3 دوره میباشد که با توجه به تعیین سطح زبان دانشجو وارد یکی از این دوره ها میشود

دوره اول : دوره ی  کامل زبان(زبان روسی یا انگلیسی) بوده که متقاضی بیسی از این دو زبان نداشته و باید وارد دوره 9 ماه کالج شود.هزینه این دوره  6800دلار میباشد.

دوره دوم: شامل افرادی میباشد که بیس زبان انگلیسی را دارندزمان کالج 5 ماه میباشد و هزینه کالج 5000 دلار

دوره سوم: شامل افرادی میباشد که بیس زبان روسی را دارندزمان کالج 5 ماه میباشد و هزینه کالج 5000 دلار

دارالترجمه رسمی روسی بیشتر بخوانید: دارالترجمه رسمی روسی

توجه:دوره ها و هزینه ها مربوط به سال 2018 و برگرفته از سایت رسمی دانشگاه سیچنوا میباشد و در صورت تغییرات(سایت رسمی دانشگاه) مربوط به سال2019 سریعأ اعمال میگردد.

هزینه دانشگاه به زبان انگلیسی :

هزینه دانشگاه سیچنوا برای کورس اصلی طی سالهای تحصیل متغیر میباشد به این صورت که از سال اول تا چهارم هزینه از مبلغ ذکر شده کمتر میشود ودر دو سال اخر به دلیل دورهای بالینی کمی افزایش مییابد

به طور تقریبی میتوان گفت سال اول 400 دلار سال دوم 1000 دلار سال سوم 500 دلار سال چهارم 500 دلار کسر و سال پنجم و ششم حدود 800 دلار افزایش مییابد

پزشکی :  10/000  دلار

دندانپزشکی : 11/000 دلار

داروسازی : 7500 دلار

 

شرایط  اخذ پذیرش:

دانشگاه سیچنوا برای صدور پذیرش اولیه کورس اصلی مبلغ 2000 دلار از متقاضی اخذ کرده و پذیرش را صادر مینماید که بعد از ورود دانشجو و انجام مراحل ثبت نام مبلغ ذکر شده از کل مبلغ نهایی کسر میگردد.

دوره کالج از یکم اکتبر شروع شده تا 30 جون ادامه دارد و زمان شروع کورس اصلی از ماه سپتامبر میباشد .

خوابگاه 

دانشگاه سچینوا سیستم خوابگاهی گسترده ای نداشته و دانشجویان ایرانی عموما مجبور به استفاده از خوابگاه خصوصی شده و یا بصورت چند نفره خانه ای اجاره مینمایند.البته درصورتی که فرد بتواند وارد سیستم خابگاهی شودهزینه ان ماهیانه 200 دلار خواهد بود

خوابگاه مربوط به دانشگاه از سال سوم به بعد در اخیتار دانشجویان قرار میگیرد

 

 

 

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *