موسسه زبان گاما

تاثیر معدل سوابق تحصیلی در کنکور 97

نویسنده مقاله :

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1397 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی همانند آزمون سال 1396 است.

براین اساس دیپلمه های رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و یا کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می شود.
برای این افراد سوابق تحصیلی دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل داوطلب لحاظ خواهد شد.
وی گفت: همچنین داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و هنرکه مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 1390 – 1391 به بعد اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و یا کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی می شود.
برای این داوطلبان سوابق موجود دوره پیش دانشگاهی (فقط نمرات دروسی که به صورت سراسری، نهایی و یا کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد و به صورت تأثیر مثبت برای داوطلب اعمال خواهد شد.
وی گفت: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی، هر دو موضوع یاد شده اعمال می شود.
توکلی افزود: تأثیر مثبت در نمره کل به این معناست که اگر اعمال سوابق تحصیلی باعث افزایش نمره داوطلب شود، سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد و اگر باعث کاهش نمره داوطلب شود، سوابق تحصیلی وی اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کمپ مطالعاتی کنکور شیراز : پانسیون مطالعاتی شیراز

لازم به ذکر است جهت داشتن برداشتی درست نسبت به این موضوع میتوانید با مشاورین معتمد مجموعه گاما تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنید.
07136292429
07136476676

 

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *