پزشکی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه (Novosibirsk State University )

نویسنده مقاله :

این مقاله توسط مهندس مومنی تالیف شده و پیوسته در حال بروز رسانی میباشد..

از محدود دانشگاهایی در کشور روسیه که علاوه بر لیست سال قبل در لیست جدید وزارت بهداشت یعنی 2019-2018 نیز قرار گرفت.علت آن هم مشخص است دانشگاهی با رتبه خوب در کنار سیستم جذب دانشجوی شفاف و آزمون های مشخص..

شرط لازم و کافی برای ورود به دانشگاه نووسیبرک داشتن پایه علمی قوی برای ورود مستقیم یا تلاش در دوره کالج و کسب نتیجه درخشان در پادفک خواهد بود.

توجه: دانشگاه نووسیبریسک فاقد دانشکده دندانپزشکی میباشد.

اطلاعیه 10 مهر97 ( دعوت به تحصیل رایگان در کشور های دارای بورس بدلیل قانون عدم امکان انتقال به داخل از 2019)

خبر : دکتر لاریجانی ( معاون آموزشی وزارت بهداشت) اعلام کرد  افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند.

در چند سال گذشته کشور روسیه مقصد دانشجویان ایرانی بوده است اما به چند دلیل دیگر گزینه خوبی به شمار نمیرود.
1- قبلا دانشجویان بعد از دو سال (72 واحد) میتوانستند به کشور باز گشته و ادامه تحصیل را  داخل ایران بگذرانند که دیگر این قانون برداشته شد
2-تحصیل در روسیه فقط به زبان روسی مورد تایید ایران است پس باید فرد یک سال اضافی کالج (پادفک ) گذرانده تا شاید به زبان سخت روسی مسلط شود. در صورتی که در دیگر کشور ها به انگلیسی تایید است و نیاز به کالج نیست( مانند چین)

پس با توجه به نکات بالا و شرایط فعلی ارزی کشور ، موسسه گاما زمینه اماده سازی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را بصورت رایگان برای متقاضیان فراهم آورده است.
کشور های ترکیه و ایتالیا از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان خواهد بود. هزینه پایین زندگی و اعطای بورس از دلایل انتخاب این کشورهاست.
ورود به پزشکی و دندانپزشکی ترکیه از طریق ازمون یوس (YOS) انجام میشود که گاما کلاس های اماده سازی آن را در ایران بطور کامل برگزار خواهد نمود و منابع را در اختیار افراد قرار خواهد داد.
پزشکی ایتالیا نیز از طریق ازمون ای مت (IMAT) اقدام به جذب دانشجو میکند که تمام منابع شامل آماده سازی آیلتس  و کتب مورد نیاز در موسسه گاما برای متقاضیان فراهم شده است.
نکته : در صورت عدم قبولی در دو کشور ترکیه یا ایتالیا موسسه گاما بلافاصله پذیرش پزشکی چین یا روسیه را برای متقاضی خواهد گرفت تا متقاضی هیچ شانسی را از دست داده نشده باشد.
توجه بسیار مهم : با توجه به اینکه چون تحصیل در کشور چین بدون نیاز به کالج بوده و همچنین به زبان انگلیسی با هزینه کمتری نسبت به روسیه ارایه میشود گاما تحصیل در چین را پیشنهاد میدهد.

موقعیت جغرافیایی:

شهر نووسبیرسک در منطقه سیبری از کشور روسیه و با فاصله 3400 کیلومتری از پایتخت (مسکو) قرار گرفته.

پرواز مستقیم از مسکو در این مسیر 3 ساعت و نیم طول خواهد کشید. و شاید از تنها دلایلی که در سالهای قبل استقبال کمتری نسبت به این دانشگاه شکل گرفت در حالی که پس از گذشت یکسال همگان متوجه ضعف های شدید سایر دانشگاها در رابطه با سیستم پذیرش و نحوه ورود شده اند.

رتبه جهانی دانشگاه :

دانشگاه در رتبه بندی QS در رتبه 291 قرار گرفته است.

1.بر اساس رتبه بندی دانشگاهی QS رتبه دوم  اروپایی نوظهور وآسیایی مرکزی

2.براساس رتبه بندی دانشگاهی QS رتبه یازدهم BRICS

3.بر اساس رتبه بندی دانشگاهی QS رتبه دوم  اروپایی نوظهور وآسیایی مرکزی

4.درمیان 100 دانشگاه برتر عصر طلایی

 

زبان تحصیل:

پادفک فقط به زبان انگلیسی میباشد اما در قرار داد قیدشده  که دردوره تحصیل با دانشجویان زبان روس کار میشود. (پس طبق قانون جدید وزارت بهداشت مدرک تایید نمیشود )

برای تحصیل به زبان انگلیسی باید امتحان داده شود (شیمی و زیست به زبان انگلیسی)- دانشجویان در صورت داشتن مدرک پادفک یا فاقد مدرک پادفک میتوانند در آزمون ورودی شرکت کنند که این آزمون برای افرادی که به صورت مستقیم پذیرش میگیرند از طریق اسکایپ در زمان مشخص گرفته میشود و نیاز به رفتن فردمتقاضی  به کشور روسیه نمیباشد.

ظرفیت و زمان اخذ پذیرش:

ظرفیت دانشگاه 60 نفرمیباشد که 40 نفر به صورت امتحان آنلاین و 20 نفر از طریق پذیرش پادفک وارد می شوند

زمان ثبت نام پادفک :  از آپریل تا قبل از اول آگوست(طبق سایت رسمی دانشگاه)

زمان ثبت نام کورس اصلی :  از آپریل تا 15زوئن  (از طریق اسکایپ)بخش کتبی ارسال می شودو 3 ساعت زمان پاسخگویی مباشد

دارالترجمه رسمی روسی بیشتر بخوانید: دارالترجمه رسمی روسی

 

هزینه ها :

شهریه دوره پادفک :     4500     دلار سال

شهریه دوره پزشکی :   6000     دلار در سال

هزینه خوابگاه :   190   دلار در سال  (خوابگاه دارای نگهبان،حراست و دوربین بوده که فاصله نزدیکی به دانشگاه دارد و شامل اتاقهای اشتراکی2تخته وWIFIرایگان میباشد)

هزینه زندگی :   400  دلار در ماه    (مترو 20 روبل-یک وعده ناهار در رستوران دانشگاه 200تا300 روبل-یک قرص نان 30 روبل-یک کیلوگرم گوشت 200تا 250 روبل)

مدارک مورد نیاز  (ترجمه به روسی):

1-پاسپورت

2-اصل مدرک دیپلم

3- ریزنمرات دیپلم

4 اصل مدرک پیش دانشگاهی

5- ریزنمرات پیش دانشگاهی

6- گواهی سلامت پزشکی

 

 

رزرو وقت مشاوره با مهندس مومنی

جهت تحصیل در روسیه

تماس بگیرید

دفتر تهران :

02191002349

 

09120637597

دفتر شیراز :

07191002349

0/5 (0 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *