از لغو آزمون آیلتس تا راهکار جایگزین دریافت مدرک آیلتس

نویسنده مقاله :

به تازگی خبری منتشر شده است مبتنی بر اینکه برگزاری آزمون آیلتس در ایران بحالت تعلیق درآمده است.و از اسفند 1402 در مراکز آیلتس ایران برگزار نخواهد شد، متن خبر طبق زیر می باشد :

با سلام؛ … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی  که تا به امروز ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کردند، برگزار خواهد شد.

لغو آزمون آیلتس

و مجموعه ما امیدوار است این موضوع صحت نداشته باشد و با به زودی به حالت قبل برگردد.

در تاریخ 21 در ماه 1402 اخباری مبتنی بر لغو آزمون آیلتس در ایران، در فضای مجازی انتشار یافته است که استرس شدید زبان آموزان و داوطلبان آزمون را به دنبال داشته است.

این خبر هنوز به صورت رسمی توسط سازمان سنجش و یا مراکز آزمون ایلتس تایید و یا تکذیب نشده است اما ارسال پیامی مبنی بر لغو آزمون که از سوی موسسات مختلف برای زبان آموزان ارسال گردیده، این موضوع را در فضای مجازی خبرساز کرده است.

ارسال بخشنامه‌ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر لغو موقت آزمون آیلتس نگرانی‌های زیادی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

موسسه زبان گاما
بیانیه ی شماره 1
موضوع: جوابیه ی این موسسه پیرو بخشنامه ی سازمان سنجش آموزش کشور به موسسات برگزار کننده آزمون آیلتس

پیرو بخشنامه ی شماره ی 653/س/م سازمان سنجش آموزش کشور به موسسات برگزار کننده آزمون آیلتس با موضوع لغو موقت برگزاری آزمون های آیلتس تا اطلاع ثانوی، موسسه ی زبان گاما برای کلیه ی زبان آموزان خود از این تاریخ(21 دیماه 1402) به طور مدون ؛ هر دو ماه یک بار بعد از برگزاری آزمون ماک تور آیلتس برگزار خواهد نمود.

سایت های فریلنسری و کسب درآمد دلاری خارجی بیشتر بخوانید: 20 پلتفرم برای کسب درآمد دلاری و فریلنسری

در این تور با سفر به استانبول زبان آموزان عزیز در آزمون رسمی آیلتس در معتبر ترین موسسات برگزاری آزمون شرکت میکنند. (جزییات بیشتر تور متعاقبا اعلام خواهد شد.)

شایان ذکر است نمرات زبان آموزان در آزمون های داخلی در سالهای اخیر مکررا توسط ناظر خارجی (IDP) در بخش رایتینگ نیم نمره کمتر از نرم محاسبه میشد که با انجام آزمون در استانبول این نقص نیز حذف خواهد گردید.

مواردی که موضوع لغو آزمون را تقویت کرده است

در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز برای مدت محدودی آزمون تافل در ایران لغو موقت شد. البته دلیل این لغو از سوی ETS بود و برای بررسی استانداردهای دوره ای مراکز این مسئله صورت گرفته بود و بعد از حدود ۲۰ روز برگزاری آزمون ها به روال عادی برگشت.

همچنین هزینه آیلتس در ایران بسیار ارزانتر از قیمت آزمون در کشورهای دیگر است. در حال حاضر با در نظر گرفتن هزینه دلار در روزهای اخیر هزینه آیلتس حدود ۱۶۰ دلار است که نسبت به آزمون های رقیب همانند هزینه تافل که حدود ۲۴۵$ می باشد و یا PTE بسیار ارزانتر است. ممکن است مذاکرات برای افزایش هزینه یکی از دلایلی باشد که سازمان سنجش تصمیم به عدم برگزار آیلتس در حال حاضر اتخاذ کرده است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم تنها اخبار رسمی را پیگیری نمایید.  موسسه زبان گاما با توجه به دغدغه شما داوطلبین با انتشار اخبار جدید و رسمی در خصوص لغو آزمون آیلتس یا برقراری مجدد برگزاری این آزمون در ایران، اخبار تکمیلی به اطلاع داوطلبان عزیز خواهد رساند.

شایان ذکر است که لغو آزمون تاکنون سابقه داشته است که در سال جاری نیز یکبار به دلیل شیوع بیماری کرونا و یکبار بعلت نرسیدن سولات از طریق پست، آزمون ها لغو و با تاخیر برگزار شده است. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، آزمون های دی و بهمن و اسفند ماه پابرجا بوده برای کسانی که موفق به ثبت نام شده بودند برقرار بوده و در زمان مقرر برگزار خواهند شد. لذا داوطلبانی که قبل از روز 21 اسفند ثبت نام موفق داشته اند؛ هیچگونه نگرانی از جهت لغو آزمون ها نداشته باشند.

با آرزوی بهترین ها برای زبان آموزان عزیز..
روابط عمومی موسسه زبان گاما
دیماه 1402

4/5 (5 نظر)
اشتراک گذاری در شبکه ای اجتماعی
مطالب پیشنهادی
لیستی از مطالبی که شاید شما بپسندید
دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. برنامه ریزی برای زندان سازی کشوره. نمیذارن آیلتس بدیم که نتونیم بریم. دارن اینجا رو کره شمالی میکنن.

  2. به نظر من که با این روش میخان زندان ما رو بزرگتر کنن و یواش یواش کلا کاری کنن کسی نتونه از کشور خارج بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *